Våre treningsformer

EnkelJympa – trening for utøvere med utviklingshemming:

Hver og en deltar ut i fra egne forutsetninger. Det viktigste med treningen er å inspirere til bevegelsesglede og fellesskap. Enkeljympa er en herlig treningsøkt med enkle og funksjonelle øvelser til variert og fengende musikk. Enkeljympa har et bredt aldersspenn, fra starten av tenårene opp til senior alder. Her er alle velkommen!

Når vi beveger oss til musikk, trener vi kondisjon, styrke, kroppsbevissthet og balanse. Men mest av alt er dette gøy! Friskis&Svettis ser gjerne at også ledsagere er med på treningsøkten og på den måten bidrar til å engasjere deltagerne. Treningsformen er morsom og effektiv også for ledsagerne.

Jympa – vår klassiske gruppetrening:

Jympa er Friskis&Svettis sin klassiker, trening i sal med musikk. Den er variert, funksjonell og enkel å henge med på.

Jympa er allroundtrening i suveren form. På en time får du trent alt: styrke, kondisjon og bevegelighet. Alle timer har ulik personlighet, ettersom lederne selv velger sin musikk.

Middels passer for deg som er vant til å bevege deg og vil ha en litt mer krevende styrke– og kondisjonstrening. Effektivt og variert. Det veksles mellom tyngre og litt lettere øvelser, hopp og hoppfrie øvelser.

Sirkelfys – funksjonell, sportslig sirkeltrening i stasjoner:

Sirkeltrening er morsom, funksjonell og utfordrende gruppetrening der vi trener vi på ulike stasjoner. Fokus er på utholdende styrketrening, med funksjonelle øvelser. Her bruker vi også redskap, f.eks. vektstenger, stepkasser, løse vekter, bosu–baller og kettlebells.

Du trener styrke, balanse, bevegelighet, koordinasjon og kondisjon på en tøff og morsom måte.

 
Intervall Flex benyttes av og til som vikartime – tøff kombinasjonstime for kondisjon, styrke og bevegelighet:

Høyintensiv intervalløkt på ca. 25 minutter som avsluttes med 20 minutters bevegelighetstrening. Etter en enkel oppvarming kjører vi en intervalldel på ca. 25 minutter, der vi kombinerer styrke– og kondisjonstrening, med enkle, reale og effektive øvelser. Deretter kommer en Flex–del på 20 min, dvs. bevegelighetstrening.

Flex–trening handler om vår evne til store bevegelsesutslag med kontroll, balanse og stabilitet. 


Sist endret av: Stina K Bellen Haflan. Sist endret dato/tid: 22.01.2017 14:24:24

Anteo utvecklas av Defendo Sverige AB, 2007-2017 #95